اخر عشرة مواضيع :         حي على الصلاة..حي على الفلاح... (اخر مشاركة : Keemo07 - عددالردود : 149 - عددالزوار : 883 )           »          لعبة السجن... (اخر مشاركة : Ray of Hope - عددالردود : 303 - عددالزوار : 1853 )           »          إذا أزهقتك الجروح (اخر مشاركة : Ray of Hope - عددالردود : 8 - عددالزوار : 40 )           »          Good morning (اخر مشاركة : galaxy - عددالردود : 2 - عددالزوار : 56 )           »          •¦[ آحِـلىٍ 100 خٍـطَ َفٍـيًـ عُـآلمٍـ آلتِـصِـمٍـيًـمٍـ .. ]¦• (اخر مشاركة : dr_memah - عددالردود : 4 - عددالزوار : 13 )           »          بردآنة بسم الله عليهآآ..} ياصدري غطهآ دفيهآ..ٍ( سكرآبز )ٍ (اخر مشاركة : dr_memah - عددالردود : 6 - عددالزوار : 25 )           »          نتائج المرحله ال22 من الكالتشيو الإيطالي.. (اخر مشاركة : Keemo07 - عددالردود : 0 - عددالزوار : 2 )           »          نتائج المرحله ال21 من الليغا الإسبانيه.. (اخر مشاركة : Keemo07 - عددالردود : 0 - عددالزوار : 3 )           »          نتائج مباريات المرحله ال24 من الدوري الانجليزي.. (اخر مشاركة : Keemo07 - عددالردود : 0 - عددالزوار : 3 )           »          ((جامعة الملك سعود)) (اخر مشاركة : أهوان - عددالردود : 12 - عددالزوار : 52 )           »         

 
العودة   منتديات الجمعية العلمية للغات و الترجمة > Linguistics Forums > Linguistics
 

Linguistics Articles and topics relate to Linguistics

 
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع تقييم الموضوع طرق مشاهدة الموضوع

المستوى: 3 [♥ Bأ©-Yأھu ♥♥ Bأ©-Yأھu ♥]
الحياة: 7 / 70

النشاط: 8 / 19
الخـبـرة: 83%

قديم 12-30-2008, 11:54 PM   رقم المشاركة : 1
معلومات العضو
The Study of Language
Junior Member










The Study of Language غير متواجد حالياً

اخر مواضيعي

افتراضي Is grammar too difficult?


Is grammar too difficult?

The earliest research questioning the value of grammar teaching found that it was simply a waste of time in the sense that most children could not apply any of the categories even after many years of teaching (Cawley 1957; Hudson 1987; Macauley 1947). This is clearly a fundamental objection if it is true, but most research has found that, when well taught, any kind of grammar (traditional or modern) can be learned by most school children at least at secondary level (Bateman and Zidonis 1966; Elley 1994; Elley and others 1975; Elley and others 1979; Harris 1962; Herriman 1994; Kennedy and Larson 1969; Mellon 1969; Quattlebaum 1994; Tomlinson 1994; Tordoir and Wesdorp 1979) and in some cases at primary level - for example, fifth-graders (Gale 1967). My international survey showed that grammatical analysis is regularly taught in some countries to children as young as six or seven (Hudson 1998), and the evidence from developmental psychology is that metalinguistic awareness starts to develop naturally between 5 and 7 years (Herriman 1994).

All that the early research seems to show, therefore, is that it is possible to teach grammar in such a way that children learn nothing; but this is hardly surprising - the same is surely true of any subject. However the early research should act as a warning to any who might argue that any kind of grammar teaching is better than none. It is also interesting to remember that grammar was one of the few subjects that teachers taught purely on the basis of what they themselves learned at school, without any kind of 'boost' at university; a subject with such weak intellectual underpinnings is doomed to eventual extinction, so it is imperative to ensure that the same mistake is not repeated.


GOOD WISHES






  رد مع اقتباس
 


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
طرق مشاهدة الموضوع تقييم هذا الموضوع
تقييم هذا الموضوع:

تعليمات المشاركة
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
الانتقال السريع إلى

 
     
  منتدى يحتوي مشاركات جديدة   منتدى لا يحتوي مشاركات جديدة   منتدى مغلق عن المشاركات


جميع الأوقات بتوقيت GMT +3. الساعة الآن 03:46 PM.


Powered by vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.

تعريب » دوائر للتصميم و البرمجة